viernes, 24 de noviembre de 2017


[THIS IS A TRANSCRIPTION OF AN AUDIO INTERVIEW FOR PRODUCTION PURPOSES. NOT FOR REPRODUCTION]

[FROM HERE ON, ADD 16 MINUTES]
mondtam [00:00:00,700] ilyen fejlemények Hát nem tudom hogy ez mennyire érdekes mikor új az úgynevezett iszfaháni kódex ami állítólag iszfahán Irán van egy örmény kolostorba kolostorból kell került elő és a magyar nyelv eredetéről [00:00:13,600] [00:00:13,100] aranyer eredeti ra vonatkozó tartam az írásokat soha senki nem publikált rendesen Itthon leszek egy kifestőkönyve publikálták amiről nem tudjuk hogy hamisítvány nem hamisítvány egyébként is van ma nincs már az az örmény kolostor nem Létezik tehát hogy az egész egész rettenetesen az egész történetet [00:00:28,500] [00:00:28,200] Természetesen gyanús Hát hogy van a kitalált Elemi Na most én azért azt azért megkockáztatni hogy nagyon sokszor a társadalomtudományokban mindennel ami új amit csinált amit kitalált az a nagyon eltérőek vagyunk élből mert azt azt gondoljuk hogy az az eleve nem autentikus nem igaz Nem baj Én azért [00:00:46,500] [00:00:46,200] azért megfordítani a kérdés megy akkor tehát egy teremtett világ vesz körül minket tehát mindenkinek László Tata társadalom és mint fogalom hogy a nemzet is én aztat elismeri nemzetiség kreáció vagy kitalálás de a társadalmi S1 kitalálás társadalomtudományi fogalom kint vagy elemző kategória kint hogy [00:01:04,800] [00:01:04,400] ket hogy attól hogy valami ki van találva nem biztos hogy nekem nem lehet hogy nem a szám íze szerint való de nem biztos hogy egyből elítélő lennék vele az más kérdés hogy mire használják fel ezeket a dolgokat mondom amennyi Visszatérek a kurultáj ra az az amikor Persze bemutatják az ősmagyar harcmodort vagy az amit [00:01:23,700] [00:01:23,400] tudod hogy az amit annak gondolnak most mondjuk így arra a közönségnek Akit érdekel nyugodtan nézze meg az ott látok problémát Például amikor a kurultaj szervezői olyan politikai üzeneteket fogalmaznak meg ami az oktatás átalakításáról vonatkozik hogy a Magyar Tudományos Akadémia hazudja magyar [00:01:41,200] [00:01:40,800] magyar múltat hogy hogyan kéne leszel mondta messze a területükön túl terjeszkednek a az egész kurultáj nak a tematikája nisan közélet üzeneteket fogalmaznak meg a még határozottan Egyébként politikai jellegű üzenetek elég jól simulnak hogy simultak nagy élvezet mikor jobbiknak ha a követelés seibel mindezt úgy 1 [00:01:57,900] [00:01:57,600] mindezt úgy egyébként hogy ugye a kormányzati stata jelenlegi kormányzat is támogatta kurultáj t elég jelentős összegekkel tehát ahogy itt itt látom én a problémát nem a boy valamit kitalálni az emberek szerveznek egy fesztivált arra hogy megismerjük az ősi magyar harcmodor csinálják nyugodtan telt hogy ez [00:02:12,700] [00:02:12,500] Hát hogy ez ez ez ez belefér a politikai üzenetek meg a tartalom az érdekes mindig De persze hát egy nagyon sokszor ugye ez a probléma abból is adódik hogy itt van egy többszörös megszakított ság nagyon keveset tudunk a magyar őstörténet ről illetve különböző iskolák vannak Van egy többé kevésbé kialakult [00:02:32,200] [00:02:31,700] kialakult konszenzus Ami az utóbbi években fel bomlani látszik de most nyelv észre nagyrészt nyelvészet érdekel alapozott álláspont amit az utóbbi években azért hogy látom a régészet nagyon hasznos Momentum okkal egészítette ki de nagyon keveset tudunk nagy rettenetesen kevés az írott Forrás a régészet [00:02:48,900] [00:02:48,500] régészeti források nagyon ambivalens egg nyelvészet a nyelvészet az annak van egy Na elég határozott álláspontja a de az úgy egy nagyon specifikus nyelven szólva nem sokan értik ebből nincsen autentikus magyar őshagyomány is fel lehetne mutatni hogy így így csináltuk Krisztus után 2000 ban és mennyit [00:03:09,100] [00:03:08,800] ezzel is megcsináljuk most is Tehát hogy ez ezek nagyon el kell dolgozni van szül egy fajta bizonytalanságot meg feszültséget Mi van a kereszténység felvétele Hát itt meg a különböző megszállás sokra ország szétszakított Sajnos a többire gondolva meg a polgárosodás nak a részbeni megreked ségér Aegon [00:03:23,700] [00:03:23,300] seggére gondolva Nyilván van nincsenek tedd hogy olyan hosszan élő néphagyományok egyrészt azért mert meg ez elég jó mindig ilyen átmenő a kultúrák találkozóhelye volt nincsenek olyan megállapodott hagyományok a néphagyományban talán de ugye ott is Bartók utalványkód a jót ha lehet tudni hogy hogy az amit mi [00:03:41,200] [00:03:40,800] Whitney autentikus magyar államnak tartunk az ugyanúgy megvan Egyébként a horvátoknál a románoknál meg a szlovákoknál isten tudja technikailag feltétlenül elhatárolni regionális betörnek vannak és és ebből egy két hetet olyan olyan teljesen és a Pásztor magyar Pásztor hagyományos kommenteket megtalálni [00:04:01,000] [00:04:00,500] megtalálni ami neki nyilván vannak Pusztai eredetre utal nyomai de hát ma már nincsenek ugye pásztorok Tony Bennett újra kell csinálni ezt az egészet ami önmagában az van hogy megint nem baj tehát hogy ha valaki újra akarja éleszteni ezt a valamikori Pásztori sztyeppei nomád múltat hogy megmutassa azzal él [00:04:18,800] [00:04:18,200] azzal él vagy nem látok problémát az más kérdés hogy fejbe ekkor érkezik politikai ideológiák kanyar itt és azt mondja hogy egyébként mindenkinek ezt kell csinálni aki jó magyarnak tartja magát és a másik pedig ugye ez különböző politikai követeléseket társát hogy most az problémás mert az ember által úgy van [00:04:35,200] [00:04:34,900] Amúgy van szerkesztő nem szereti ha megmondják neki nagyon nagyon hogy mit csináljak [00:04:38,900] [00:04:39,400] a magyarokat meg különösen különösen nem szeretik ha megmondják nekik hogy mit csináljak ez a problémája van a turizmus társadalmi értelmezés nek az egyik a kereszténységhez Való viszony Ez főleg 45 előtt volt problémás és a másik a másik a magyar a magyar múlthoz való viszony Mégpedig a szónak abban [00:05:33,100] [00:05:32,900] a szónak abban az értelmében hogy hogy a nagy nemzeti tragédiákat mint a Muhi csata 1241 ben a a a mongolok ellen hogy a mohácsi csata a török ellen hogyan tudjuk egyen Turáni testvéri diskurzusban beágyazni ez a próbálkozott Mihály történész most egy picit az utóbbiról beszélgetni Márki Sándor meg mások [00:05:52,900] [00:05:52,400] mások próbálkoztam hogy ezt egyfajta Turáni testvérháború nak beállítani amit a Nyugat felelőtlenség idézett elő De igazából ez abszolút nem ment át a köztudatba theta ma kimegyünk az utcára és megkérdezzük egy embert hogy mi a vélemény a mohácsi csatáról az a magyar történet legnagyobb tragédiája való [00:06:08,500] [00:06:08,000] hívjál valószínűleg mert az oktatásról meg egyebek n keresztül Mohács az a tragédia szinonimája le bizony szeretem eszem amikor más tragédiák rakunk rá világos Trianon a holokauszt 56 satöbbi tehát ez az már a 20. században segment álló DJ mohácsy akartad minden magyar számra igértem a tragédia szinonima [00:06:26,200] [00:06:26,000] szinonimája az évszázados több évszázados vélekedés át fordítani abba hogy a tulajdonképpeni a törökök csak segíteni jöttek Most mivel karikíroz azt azt irtózatosan nehéz És ez soha nem sikerült gyakorta gyakran is fekete az egy Ez az egyik problémás pont A másik a kereszténységhez Való viszony Az állam [00:06:42,900] [00:06:42,600] az állam szerkezeti ből adódóan vagy az állam ideológiája ból adódóan 45 előtt problémásabb volt maui ez kevésbé problémás mert így sokkal nyitottabb vagy fellazult a társadalomban élünk a kereszténységnek nincs olyan valóság magyarázó szerepel mint mint mondjuk 45 előtt de 45 előtt főleg a két háború [00:07:00,100] [00:07:00,000] háború között a turanizmus folyamatosan küzdött azzal hogy lemossa magáról az hogy amint turanizmus megpróbálja keresztény le kell adni magát elmondja hogy mi nem vagyunk keresztényellenes Segway Egyébként hívei vagyunk ennek a nemzeti keresztény Magyarországnak és és és hát rád a soron erősítette a [00:07:18,900] [00:07:18,600] De te a divatos köröm készlet mindig volt egy kis gyanakvás ezzel kapcsolatban amit megpróbálta Turáni társaság úgy megoldani hogy az 1 Habsburg főherceg at kértek fel fővédnök meg satöbbi tehát hogy hogy hogy annyi van egyhangú nem lett keresztény vagy katolikus elemes szedni mert azóta ez is volt az út [00:07:33,100] [00:07:32,800] az is volt az üzenetet de hát nem volt egy olyan szekta is a két háború közötti gyakorlatok már egy házat alapítottak a Turáni egyistenhívő vallás akik létrehoztak tulajdonképpen ilyen egy egy vallást ezek a csomag élesen keresztény egy in egyfajta Neo Pogány egyfajta Neo Pogány szekták ami nagyon éles vissza [00:07:55,600] [00:07:55,100] éles is hangokat váltak és ott viszont a katolikus egyház nagyon határozottan belépett elítélte az egészet és a túrán után mész Nem tudom izmosnak eladó mosakodni a kellett még pluszban hogy mi nem olyanok vagyunk meg elhatároló mentesség betiltani őket még irogatok a belügyminisztériumban hogy hol [00:08:10,100] [00:08:09,800] hogy hogy hogy hogy a Turáni névhasználata tiltsák meg nekik és a többi tehát hogy hogy ez ez egy nagyon problémás pont volt mindig És jelenleg is azt látom hogy ez a fajta turanizmus hogy kellett érzékenység azért sokba nagyon sok ponton Ugyan a résztvevői közt megoszlanak Hát vannak köztük keresztény [00:08:29,400] [00:08:29,000] keresztények hogy hívjuk a katolikusok is de vannak olyanok akik egyfajta Neo Pogány misztérium ott akarnak építeni ebből is egy Hát már már azt lehet mondani hogy egyfajta image típusú mozdultak el tehát hogy itt és ez mindig nagyon ambivalens volt a ha turanizmus mondom hogy ma is azt csak ma már ugye [00:08:48,700] [00:08:48,500] Figyelj kevésbé van rajtad a nyomás A társadalom ahogy kereszténynek kellene mert az az egyetlen hiteles valóság magyarázó erő van ez a fut végig jelen volt ez mindig két problémás volt ami politikai ideológiák hoz való illeszkedés során a harmadik Én mondjuk a tudományosság hoz való viszony 1009 [00:09:08,100] [00:09:07,700] 1918 ig a Turáni mozgalom ahogy Turáni társaságba azért benne van a magyar orientalisztika legjava vámbéry Ármin tól kezdve goldziher Ignác A társaságnak Aztán ezek az emberek Nézd meg a zsidó származása miatt 18:00 után elhagyják a Turáni társaságot és a tudományosság visszaszorult állt még akkor is van [00:09:29,800] [00:09:29,600] Polish vannak jeles tudós a benne de jellemzően más területekről tart az orientalista kell hagyják a Turáni mozgalmat és akkor vannak néprajzos Ok maradnak benne elég sok a földrajzot sok például nem sokáig a Turán Szövetség vezető az A csolnoki Jenő aki budapesti Egyetemen a földrajzi professzor és [00:09:45,200] [00:09:44,900] És ha a Zolika Gyál támadás és aztán 45 után végleges a szakításon tulajdonképpen a finnugor rokonságának ha az alapvető nyelvészeti elvekre alapozott képviselői theta azok a nyelvészek akik azt mondják hogy finnugor rokonságot nagyon Sokan benne vannak a Turáni társaság beteg nem válik szét [00:10:06,700] [00:10:06,200] alig szét a történet 45 ig a radikális azonnal radikális párt listák Eminem szerepet játszanak a Turáni társaság valamit ahol sok minden bizonyítja a tetot nem válik szét a túrán ban megjelennek magyar észt rokonságot cikkek meg magyar japán nyelvrokonság mint mindenki rokon nép az más kérdés és [00:10:22,800] [00:10:22,500] Édes Élet finnországban hogyan fogadták hogy Törökországban hogy viszonyultak ehhez és akkor itt jön vissza az hogy egyébként ugye Törökországban magyar turanizmus általában a Na ezért egy nagy részében amennyire én ismerem az irodalmat azért kívül tolták a pántot moziba Amúgy nem muszlimok Hát hogy a magyarok [00:10:37,800] [00:10:37,500] A magyarok nem nem muszlimok És ha ez a tudományosság hoz való viszony 45 után válik szét amikor a finnugor nyelvészetben marad az akadémia bástyái most az akadémiát szívesen értve az akadémiát és az egyetemet meg Egyetem tudományos világot És mi a szovjetunióban nem nagyon lehetett Kutatni régészeti kutatása [00:10:56,300] [00:10:55,900] Budapest Néprajzi kutatás fogadni folytatni ezért egyértelműen a nyelvészeti elvekre alapozó dott a nyelvrokonság gondolok ami egyrészt azért volt nagyon ez így egy nagyon speciális nyelves egyre kevesebben értették másrészt pedig a turanizmus bal kezdete volt egyfajta nyelvész ellenesség nagyjából szett [00:11:15,000] [00:11:14,800] rosszat mondani hogy ez az ugor török háború az 1880 as évek óta amikor a magyar nyelvrokonság körüt zajlott a nagy vita azóta van egy élénk nyelvi szellemesség a a a magyar turanizmus benne volt és ráadásul ez hozzáadott egyfajta politikai kollaboráció vádja is Te tuti finom a nyelvészek ott maradtak az akadémia [00:11:32,300] [00:11:31,800] hazafelé már lefeküdtek az orosz a szovjeteknek most nagyon leegyszerűsítve a dolgot és innentől fogva aki szembeszállt az a finnugor rokonsága az egyfajta politika egyfajta Nemzeti Ellenállás a és tétele zöldet és innentől hívjál fel az emigrációban kéne Magyarországon is bizonyos körökben a magyar sumér [00:11:50,400] [00:11:50,200] sumér rokonság meg aztán már mindent át a magyar párt Tools magyar magyar nem tudom mindenféle magyar atlantiszi magyar etruszk satöbbi rokonság Ted hogy ott válnak szét az utakat hogy nagy emozul hogy ez a három dolog az ami mindig is problémás lesz a turanizmus ba a tudományhoz az Akadémián tartományhoz való víz [00:12:10,200] [00:12:09,600] A viszony is úgy tűnik hogy a finn nyelvész volt visszaút ebbe a közegbe az akadémiához való viszony a kereszténységhez Való viszony És ha a magyar múlthoz való viszony legelés a konkurens múlt értelmezések hez való viszony ezek feloldhatatlan feloldhatatlan dilemmák de az egyik Ezzel együtt azt gondolom hogy [00:12:27,200] [00:12:26,800] azt gondolom hogy bizonyos értem adta turanizmus ami mondom nem egy határozott körvonalak al rendelkező ideológiát vannak nyilván a széleken vannak egészen elborult képviselői Meglepően sok értelmiségi vett részt benne élete egy szakaszán Egyébként vannak olyanok akik teljesen progresszív nézeteket [00:12:43,100] [00:12:42,700] nézeteket vallott a kis megőrültek és olyanok is vannak akik Egyébként azt mondom vagy most azonnal futó bolondok voltak és többé kevésbé megfogalmazták értékes vagy ma is értékelhető dolgokat hogy nagyon nagyon széles a Spektrum megvoltak teljesen solid tudós emberek az egészben benne és nagyon sok ember [00:12:59,300] [00:12:58,900] nagyon sokan benne volt voltak a magyar magyar tudományosság ból úgyhogy itt ez ez ez egy gondom hogy magam a felvetést hogy itt van A magyar társadalom Nyugati mintakövetés el vagy a Mondjuk így a Magyar politikai és kulturális Elit által diktált Nyugati mintakövetés meg a magyarság Keleti eredet [00:13:16,800] [00:13:16,400] Keleti eredete között nyilvánvalóan van hogy van egy feszültség vagy Vagy legalábbis egy nagyon alapos mélyreható magyarázatot igénylő helyzet ami a turanizmus egy válasz nem állítom hogy a legjobb válasz Sőt Messze nem a legjobb de itt egy legitim kérdésfeltevés arra hogy most Akkor kik is vagyunk Honnan jön [00:13:35,400] [00:13:35,200] honnan jöttünk a cumit a dolgunk meg tudunk maradni mit kell csinálnunk és a többit hogy van egy fa elkapnak egyfajta választ hogy szinte nem egy Jó válasz de ettől még egy maga kérdésfeltevés biztos el kell melegíteni még ha nagyon ezért ezoterikus is és sütve az utca emberét megkérdezzük arra hogy mit Go [00:13:53,800] [00:13:53,400] Parrot gondol erről van szó így tételezi magában ezt az egészet hogy most Nyugati mintakövetés hogy Keleti eredetű és hogy ez mi olyan speciális azt kell látni maga turanizmus nem egy egyedi magyar jelenség tulajdonképpen Tata nép rokonsága alapozott politikák megjelennek másutt is akár Nyugat Európában [00:14:11,100] [00:14:10,800] Európában is Gondolok itt mondjuk legutóbbi francia vitákra és kiszedjük a tankönyvekből az hogy a gallok az őseink vagy sem ahol ugye nyilván nem arról van szó hogy most egy etnikai leszármazás soha nem egyfajta nemzeti republik Egyébként republikánus nemzeti hagyomány az való való ragaszkodás [00:14:29,500] [00:14:29,200] rakodás ról szól a történet de ha körbenézünk a környékünkön az orosz eurasian izmusa a lengyel sarmat izmus a horvátoknál Mondjuk a perzsa horvát rokonság nak ha az iráni horvát rokonság nak az ápolása az a Számos esetben a Számos esetben hajad vagy bizonyos elemei ben nagyon hasonlít erre a fajta [00:14:50,500] [00:14:50,200] fajta a magyar Keleti gondolkodás [00:14:53,400]
[FROM HERE ON, ADD 31 MINUTES]

[00:00:00,800] hirtelen nem jut eszembe olyan ami ami kimaradt volna Talán annyit még hogy ez hogyan maradhatott fenn a ezeket 145 és még ezeket 190 között ha ezzel kapcsolatban valamit hogy ezek a csak még tudnék egy két dolgot mondani mert ugye van egy érdekes megszakította amit megint azt mutatja hogy igazából a forrásokat [00:00:21,500] [00:00:21,300] A források azt mutatják hogy igazából nincs megszakított sejted hogy van egyfajta folyamatosság a a dologban nem tudom hogy most megy a kamera vagy És akkor beszéltek hogy ha jó Oké Bocsánat hogy hogy itt ugye az van hogy 45 után van egy egy nagyon radikális szakítás leges úgy tűnik hogy van itt egy szünet 45 ös [00:00:38,700] [00:00:38,300] 45 ös 90 között ez az eszme ramat eltűnik egy levet turistának lenni az egy nagyon büdös dolog volt gyakorta gazégetés a Turáni társaságot feloszlatják van a Dunántúlon is Aradi és akkor nem is nekem Ignác szoba nekem is sokan meghalnak még az ő az első generációból pont 45 után ott egy nagyon élvezett [00:00:58,300] [00:00:57,700] Union vezető személyiség 45 ös 48 között meghal vagy a háború alatt halnak meg Buda ostrománál és a többiek újra szervezi magukat Magyarországon az állambiztonsági hogy hogy az államvédelem és akkor azt gondolnánk hogy itt van egy szünet De igazából nincs szünetet aztán az volt Nagyon érdekes a mai napig [00:01:15,300] [00:01:15,000] mai napig nem tudom megmagyarázni magamnak hogy miért hogy igazából az állambiztonság hogy a magyar állam védelem 48 után nem szállt rá a turisták retek nincsen elő sem találtam nyomát annak hogy volt egy Turáni vonal az állam biztonságot pedig egy csodálatos kirakatper lehetett volna csinálni hogy ha nagyon [00:01:31,500] [00:01:31,100] cinikus akarok lenni tehát hogy itt ennek nem tudom igazából az okát talán azt azt meg lehet fogalmazni hipotézis ként hogy ha a hegyen csinálnak egy nagy Turáni monstre per amire Egyébként annyiban voltak jelek hogy elkezdte kapirgálni bizonyos Turáni Egyesülete körül de látod hogy az állambiztonsági [00:01:47,000] [00:01:46,600] biztos hogy nagyon alacsony színvonalú munkát végzett ez a kapcsolatát keverik az egyesületeket nem találják az embereket és a többi ha erősítőnek turistákat 45 után az általa azért nem azért mert ugyanis nem voltak olyan más politikai tevékenységet kifejtették Egyébként ami német barátnak náci barátnak 1 [00:02:02,400] [00:02:01,900] barátnak egy évnek minősült és akkor le ültették voltak akiket leültek egyedül nem sok embert Igazából azt gondolom biztos nem pedig azért mert ha van ilyen Turáni monstre per Óhatatlanul előkerül az hogy hogy igazából mi a sok közül közép Ázsiából És egyébként hogy a szovjet Nemzetiségi politika hogy néz [00:02:21,300] [00:02:21,100] ritka hogy néz ki most még el akartam kerülni egy ilyen belül kerüljön hogy a közép ázsiai rokonaink felszabadítás most sok sok idézőjel erről erről volt szó nem lett volna jó beszélni ezt mondom de ez csak egy hipotézis ezt nem tudom alátámasztani forrásokat ugyanakkor 3 vonás bizonyos értem azt mutatja [00:02:41,900] [00:02:41,600] azt mutatja hogy 3 adag fagyit ez a 45 hogy 47,90 közti időszak ez nem teljesen üres volt hogy fehér folt a történetbe egyrészt hogy a Nyugati emigrációban tovább él ez a gondolkodás hogy említettem levágva a finnugor nép rokonsági gondolatról előkerülnek Elsősorban azok a magyar sumér rokonság ott sugarut [00:03:00,700] [00:03:00,600] suvalov nézetek amit amit ma is jelen vannak és a rendszerváltozást után visszatértek és ennek ezeknek a szereplőinek a csatlakozás ahogy kapcsolódása turanizmus az egyetemen kimutatható gondok éppen a bobula Ida ára Meg másoknak így nem javul aki alapító anyja volt tulajdonképpen hogy ősanya volt minden ilyen [00:03:19,400] [00:03:19,100] minden ilyen magyar sumér nép rokoni társnak a háború után és az ő kapcsolódása adat szerűen kimutatható és ők mentek át a hagyományt 61 hagyományát mentés Nyugat Európában és a tengerentúlon azt kevesen tudják hogy igazából az itthon maradt ugyanis ránk főleg 56 utáni megtorlások elmúltával elkezdik [00:03:40,200] [00:03:39,900] már kezdek újra szervezni magukat Nem nem alakítanak Egyesülete de egyfajta befolyási hálófülkés működik baráti társaság kint könnyen könyv illegális könyvcsere hálózat képet nyugatról behozott műveket le fordítanak le gépelek átütő papírra és egyébként a korszak mércével mérve horribilis áron heating [00:03:57,700] [00:03:57,600] fénykép 300 Ft tól kérem a fél havi fizetés volt a korszakban árulják ezeket egymásnak és összejönnek és megbeszélik és satöbbi nagyon sok sok kapcsolatban vannak emigráns turisták a listát könyveket cserélnek folyóiratokat terjesztenek egymás közt és így tovább is biztosít valamiféle fél nyilvánosságot [00:04:16,300] [00:04:16,000] Lush Ágota számukra mert néha főleg napilapok olvasói rovatai ban vagy vagy folyóiratok bele tudnak tudnak örülni egy egy cikket a magyar eredetű tudat rész kérdéseiről és akkor utána pedig már arra lehet hivatkozni És harmadrészt pedig a tudományos élet perifériáján vannak olyan emberek ebből a társaság [00:04:33,700] [00:04:33,700] Ságvár akik nem mondanám hogy Touran is nagy egyfajta Keleti érzékenységet tovább örökíteni nem is annyira perifériájára vidéki múzeumokban egyes akadémiai kutatócsoport tóban áll neked a könyv a három ilyen embert mutattam fel azóta több kritika is ért ezzel kapcsolatban Tehát nem akarnál [00:04:49,400] [00:04:48,800] akarnám ő 2000 sáros mi városunk turistának lenni Nem szégyen tehát hogy itt vannak Mondjuk a bendefy László valaki Egyébként egyébként geodéta volt tehát nem de foglalt Turáni társaság könyvtárosa volt foglalkozok el kutatása viszont egy olyan speciális tudása volt a geodéziában meg a magyar geodis [00:05:11,100] [00:05:10,800] geodéziai szolgáltató ez és ami miatt egész rendszernek szüksége is volt rá meg bizonyos értelemben egyfajta relék én szolgált a Magyar Tudományos világ és az illegalitásba szorul turisták közöttetek levelezése jól mutatja hogy mindenkivel kapcsolatban volt és egyfajta ilyen közvetítő szerepet játszott [00:05:27,700] [00:05:27,600] látod be tudjuk biztosítani azt gondolja turkológus ide sorolható Gábor néprajzos is de mondom ezzel kapcsolatban kaptam kritikákat is és csak nagyon óvatosan mert megfogalmazni tehát hogy ez a három szál aztán 90 után újra szárba szökken nem is magukba mert egyes Amúgy Amanda a bendefy meghalt [00:05:46,600] [00:05:46,300] meghal a 70 es évek végén mándoky kongur 92 ben de a tanítványai az ő szellemi Örökség révén egyfajta újra mobilizálás zajlik Ebben a témában de a 90 es években még egy szó kultúra és aztán ahogy említettem 2020m fele 2004 2006 után a politikai válság következtében a gazdasági válság következtében [00:06:10,400] [00:06:10,100] kesztyűben Ez egy szép ember Abban is van egy ilyen virágzása Én azon amely az túl van a most már csúcsán de lehet hogy nincs igazam és lehet hogy tévedek de van valami kijelölt rész Bocsánat hogy magyarul beszéltek ugyanezt a terjedelmű szövegek angolul sokkal lassabban mondtam volna [00:06:48,500] [00:06:49,000] körülbelül tovább idézet szemléletnek és ezt aztán a turanizmus győzelem turizmus hívei nem győzték hangsúlyozni nem gyarmatosítás volt a célja hanem nép rokonsági alapon új politikai gazdasági kulturális kapcsolatok szövése kölcsönös előnyök alapján és még ha ez ebben a formában nem is volt igaz hiszen a kör [00:07:18,300] [00:07:18,000] hiszen a kölcsönös előny az volt amit a magyar turisták annak neveztek és a magyar turanizmus van igen is jelen vannak civil is a tórikus hangok az amerikai szerző Mármint Edwards egy modell esetünkben csak korlátozottan használható ennek ellenére Turáni gondolat mögöttes tartalma legalább annyi elemzés [00:07:33,300] [00:07:33,000] Abonyi elemzést igényel mint a nyugati orientalizmus legszebb kezdetei nem a rosetti különélés Napóleon egyiptomi hadjárata nál vannak hanem Kőrösi Csoma Sándor nál és zord Ilosvai estére Nem tudom Van még olyan amit írok én úgy lesz majd esetleg ránézni a filmre Vagy megnézni hogy milyen amikor megjelenik [00:07:57,600] [00:07:57,100] kelenik elemek megjelenítése a december 8 án Szóval lehet hogy az ilyen hamar süteményt Igen igen oké jójó kezdődik és mondjuk ki de jó oké Jó jó Oké Mehet a leg egyszerűbb lenne azt mondani a turanizmus jellegzetes magyar illúzió valahol a kudarc az imperializmus és a nemzeti Délibáb kergetés között [00:08:27,100] [00:08:27,100] között a helyzet azonban ennél összetettebb a turizmusban specifikusan a magyarság Keleti származása és nyugati minta követése közötti feszültség reagált és ennyiben magyar jelenség nem társtalan Kelet Európában bizonyos elemei felbukkannak a lengyel sarmat izmus ban az orosz eurasian izmos ban és apám [00:08:42,200] [00:08:41,799] most ban is a fán turizmusban is a turanizmus 1918 előtt a diadalmas magyar imperializmus ideológiája volt az a lehetőség én hogy a magyar vezető szerepe a magyar vezetők Ultra egy politikai És gazdasági szerepet játszanak Balkán Kelet Európa is találjuk a Közel Kelet nemzetei között az első világháborút [00:08:58,500] [00:08:58,200] háború után a veszteséges a frusztráció ideológiája lett saját belső ellentétei fel is szolgálták a mozgalmat Ugyanakkor az akkori kormányzat kis szemezget e belőle mindazt ami számára felhasználható volt ebből született a nép rokonsági gondolat amely a turizmusból csak a tudományosan igazolt a Finn és észt [00:09:13,600] [00:09:13,200] Facebookon ságot felhasználva kívánt Elsősorban Oktatási és kulturális téren hidat építeni a rokon népek felé mivel kiderült hogy a széles értelemben vett ázsiában is kinyúló turanizmus az érintett népek elitje sem vevő és Magyarország közvetítő szerepéből sem kérnek a Turáni egyesületek nagy többsége [00:09:28,900] [00:09:28,700] többsége saját maga körül forgott és áll eseményekkel igyekezett magát a felszínen tartani a magyar turanizmus legtekintélyesebb szervezet a Turáni társaság általában kudarcot vallott a hagyományos egyesületi működése túlmenő feladatokat bíztak rá a felesleges ég azonban nem jelent súlytalanság ot mert a Zoli [00:09:44,100] [00:09:43,900] már az orientalista akadémia vízben kivonult a Turáni szervezetek ből a más téren aktív egyetemi tanárok értelmiségiek magas állás a kormányzati tisztviselők jelenléte biztosította szerveződés helyét a magyar közéletben és az országházban Szuper köszönöm szépen [00:09:58,800] [00:10:01,600] Jó oké [00:10:05,500]

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Seguidores